Publicaties

Nieuwe uitgaves In het kader van de Maand van het Katholieke Erfgoed juni 2018

“Op zoek naar de Hemel”

➢ Broonk!

Boek over de Sacramentsprocessies en de Middeleeuwse kerken in het Zuid-Limburgse heuvelland.

Publicatie met hulp van heemkunde vere-nigingen met foto’s en informatie over de Broonk en andere katholieke tradities in parochies in Eijsden-Margraten en Gulpen-Wittem. Met interviews over de kerken, de Broonk en de rol daarvan in de dorps-gemeenschap. Het boek wordt door Stichting Katholiek Erfgoed uitgegeven bij de tentoonstelling Broonk! in het tussen Slenaken en Noorbeek gelegen klooster Hoogcruts en de bijbehorende fototentoonstelling in het gemeentehuis van Margraten.

➢ Canon van het katholieke Erfgoed (deel 1 Middeleeuwen)

Boek over de hoogtepunten van het Middeleeuwse katholieke erfgoed in Zuid-Limburg.

Tussen 2018 en 2020 geeft Stichting Katholiek Erfgoed jaarlijks tijdens de Maand van het Katholieke Erfgoed de Canon van het Katholieke Erfgoed in Zuid-Limburg uit. In het eerste deel van deze Canon worden de Middeleeuwen behandeld met een nadruk op het thema voor 2018: “Op zoek naar de Hemel; processies en bedevaarten in het heuvelland”. De lezer wordt uitgenodigd om het erfgoed te gaan bezoeken in de vele kerken, kloosters en schatkamers die Zuid-Limburg rijk is.